ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

28188286432 3353c1c7ed b 1024x768 - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

در تعجبید که چگونه محتوای شبکه‌های اجتماعی به طور مداوم ارائه می‌شوند؟

گذاشتن محتوای مناسب در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود شما برنامه‌های بازاریابی خود را برای رساندن پیام حفظ کنید و شما اهداف کسب و کار خود را برآورده  کنید.

در این مقاله شما چگونگی ایجاد یک طرح محتوایی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود را کشف خواهید کرد.

 

۱: درک چگونگی حرکت مشتری ایده آل از آگاهی به تبدیل

 

چه شما ۲۴ ساعت در این بیزنس بوده باشید و چه ۱۰ سال، تعریف مشتری هدف شما بخش مهمی از سفر شما است. ممکن است فکر کنید که تقسیم بندی مشتریان بر اساس سن، جنسیت و غیره آسان است.

 

با این حال، شما باید فراتر از شناسایی وضعیت تاهل مشتری خود را هدف قرار دهید، جایی که آن‌ها زندگی می کنند، و یا آنچه سرگرمی های آنان هستند. در عصر “تجربه”، شما باید مشتریان خود را تجربه کنید که و با آن‌ها دوست شوید. به عنوان مثال، Uber و Airbnb به عنوان شرکت های موفقیت‌آمیز رشد کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها خدمات درجه یکی را به مشتریان خود ارایه می‌کنند.

 

خودتان را بجای مشتریان قرار دهید. اولین تحقیق در مورد محصول چیست؟ چگونه از آنجا پیشرفت می کنند؟ مهمتر از همه این است که سوال آخر آن‌ها قبل از خرید چیست؟ با در نظر گرفتن زمان کافی برای درک چگونگی افکار مشتری خود، بهتر است بدانید که چه محتوایی به آن‌ها می‌دهید و چگونه می توانید اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

 

۲: تصمیم بگیرید چرا از شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار استفاده می کنید

تعریف یک هدف برای شبکه‌های اجتماعی شما بسیار مهم است. بدون یک هدف، نمی‌توانید موفقیت یا شکست برنامه خود را ارزیابی کنید. بیایید نگاهی به سه هدف بالقوه‌ای که ممکن است داشته باشیم و چگونگی سنجش آن‌ها بیاندازیم.

 

ساخت یک جامعه

فرض کنید شما ۱۲ ماه برای ایجاد یک گروه از افرادی که با شما ارتباط داشته‌اند و محصول یا خدمات شما را خریداری کرده‌اند زمان گذاشته‌اید. شما یک گروه خصوصی فیس بوک را به ۳۵۰ عضو افزایش داده‌اید، و در عین حال این ممکن است غیر ممکن به نظر آید (با توجه به داشتن یک پایگاه داده از ۱۷،۰۰۰+ آدرس ایمیل)، گروه فقط با دعوت نامه از مشتریان تشکیل یافته است.

 

wk members only stock - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

این‌ها معیارهایی هستند که می‌توانید برای رشد این گروه اندازه‌گیری کنید:

  • تعداد اعضای گروه
  • مشارکت در ویدیوهای شما
  • پیوستن به پست‌های روزانه شما
  • سوال هایی که از شما در گروه می‌پرسند

 

افزایش شهرت نام تجاری

بزرگترین دلیلی فروشندگان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنند معرفی نام تجاری و ایجاد شهرت برای نام برندشان است. به طور متوسط هر فرد حدود دو ساعت در در روز در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند، به همین دلیل است که شناساندن نام تجاری یک هدف کلیدی برای کسب و کار است.

فرض کنید توییتر شبکه شما انتخاب شده است. شما می توانید معیارهای زیر را برای ارزیابی شهرت برند بررسی کنید:

  • تعداد دنبال‌کننده‌ها
  • تاثیر‌گذاری‌ها
  • به اشتراک گذاشتن توییت‌های شما
  • مهم‌ترین توییت‌هایتان (برای کمک به شما در درک آنچه مخاطبان شما بیشترین انتظار را دارند)
  • بازدید از پروفایل
  • دنبال‌کنندگان جدید

شما می توانید این اطلاعات را در توییتر آنالیزر پیدا کنید.

wk twitter analytics summary - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

افزایش مشارکت دنبال‌کنندگان

میزان مشارکت دومین ابزار مهم برای سنجش موفقیت شبکه‌های اجتماعی است. افزایش مشارکت  به شما در ایجاد اعتماد به نفس، توصیه ها و ادراک آنلاین کمک می کند. جذابیت در فیس بوک و نمایش مشخصات عمومی بسیار مهم است زیرا فیس‌بوک پست‌هایی با مشارکت بالاتر را اولویت بندی می‌کند و آن‌ها را قبل از پست هایی با مشارکت کمتر نشان می‌دهد.

 

۳: شبکه اجتماعی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

 

هدف قرار دادن هر شبکه اجتماعی بدون نگاه کردن به آمار جمعیتی هر پلت فرم، نتایجی را که دنبال می کنید به‌ شما نمی‌دهد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد پلت‌فرم‌هایی که زمان خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید که کدام شبکه های اجتماعی مشتری شما را جذب می‌کنند.

 

فیس بوک

فیس بوک بیش از ۱٫۸۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. طبق یک تحقیق از نوامبر ۲۰۱۶، ۷۹ درصد از بزرگسالان آنلاین فیس بوک استفاده می‌کنند. تجزیه و تحلیل بر اساس سن ۱۸-۲۹ (۸۸٪)، ۴۹-۳۰ (۴۹٪)، ۵۰-۶۴ (۷۲٪) و ۶۵+ (۶۲٪) است. از دیدگاه جنسیتی، درصد بیشتری از زنان آنلاین از فیس بوک (۸۳٪) از مردان آنلاین (۷۵٪) استفاده می‌کنند.

کاربران فیس بوک روزانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون ساعت ویدئو را تماشا می‌کنند. از زمان راه اندازی فیس بوک، رشد ۷۰۰ درصدی در نمایش‌های ویدیویی صورت گرفته است، و مردم ۳ برابر بیشتر تماشای ویدیوی زنده را نسبت به فیلم‌های ضبط شده انجام می‌دهند.

 

wk facebook live map - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

توییتر

توییتر ۳۱۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته ۲۴ درصد از مردان بالغ آنلاین و ۲۵ درصد از زنان بالغ آنلاین از توییتر استفاده می‌کنند. هشتاد درصد استفاده از توییتر از طریق تلفن همراه است.

در هر آمار، ۲۲٫۵ درصد از کاربران توییتر بین ۲۵ تا ۳۴ سال هستند. بزرگترین گروه‌های سنی ۳۵-۴۴ سال در ۱۹٫۵ درصد و ۴۵-۵۴ در ۱۷٫۹ درصد است.

 

اینستاگرام

اینستاگرام دارای ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه است. تا سال ۲۰۱۸، این شبکه به تنهایی بیش از ۱۰۶ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد. انتظار می‌رود درآمد بازاریابی موبایل اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ به ۲٫۸۱ میلیارد دلار برسد.

۳۸٪ از زنان بالغ آنلاین استفاده از این پلت فرم در مقایسه با ۲۶٪ از مردان بالغ آنلاین. پنجاه و یک درصد کاربران اینستاگرام هر روز به این پلتفرم دسترسی پیدا می‌کنند و ۳۵ درصد پلت فرم را چندین بار در روز بررسی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام یک ویژگی جدید به نام Instagram Stories منتشر کرد که در حال حاضر ۲۰۰ میلیون کاربر فعال فعال دارد.

wk instagram explorer - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

 

لینکدین

لینکدین دارای ۱۰۶ میلیون بازدید‌کننده ماهانه ماهانه است. شبکه دارای عضو در ۲۰۰ کشور و در ۲۴ زبان در دسترس است. طبق مطالعه ۳۱ درصد از مردان بالغ آنلاین از این شبکه در مقایسه با ۲۷ درصد از زنان بالغ آنلاین استفاده می کنند.

چهل درصد کاربران روزانه خود را چک می کنند و دو عضو جدید هر ثانیه به شبکه می پیوندند. بیش از ۱ میلیون نفر از کاربران لینکدین حجم بالایی از محتوای پلتفرم خود را منتشر کرده‌اند و هر هفته ۱۶۰ هزار پست بلند مدت منتشر می‌شوند.

 

یوتیوب

یوتیوب دومین موتور جستجو جهان است و دارای ۱۶۷٫۴ میلیون کاربر منحصر به فرد یوتیوب در هر ماه است. چهارصد ساعت ویدیو یوتیوب بارگیری هر ۶۰ ثانیه و ۵۸٫۲٪ از کاربران اینترنت ایالات متحده دارای یک حساب یوتیوب است.

در ماه میانه ۸۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله یوتیوب را تماشا می کنند. یوتیوب شبکه‌ای تحت سلطه مردان است که در ۶۲ درصد قرار دارد و زنان در ۳۸ درصد است.

wk youtube home page - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

 

۴: تحقیق درباره محتوای تولید‌شده

هنگامی که تصمیم گرفته‌اید که بر شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید، وقت آن است که مطالب خود را برنامه ریزی کنید. محتوای ایجاد شده شما باید خاص، مرتبط و منحصر به فرد باشد و نه اینکه همه چیز در مورد “شما” به عنوان یک کسب و کار باشد.

اگر هدف شما ایجاد محتوایی است که اتفاق بزرگ بعدی شبکه‌های اجتماعی باشد، این روش واقع بینانه برای ایجاد محتوا نیست. در عوض، تلاش  خود را برای ایجاد محتوایی که مخاطبان هدف شما را جذب می کند، تمرکز کنید.

اکنون که می دانید مخاطبان شما چه جور سلایقی دارند، با گفتگو دو طرفه مشغول به کار شوید و ببینید چه نوع محتوایی که مخاطبان شما می‌خواهند مصرف کنند. یک نظرسنجی توییتر را اجرا کنید یا یک پرسشنامه مخاطب برای ایجاد بازخورد ایجاد کنید.

 

wk twitter poll example - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

نکته: Google Forms ابزار رایگان عالی برای ایجاد پرسشنامه‌های حرفه‌ای و ردیابی نتایج است.

 

راه دیگری برای جلب خلاقانه این است که با دوستان، همکاران و خانواده صحبت کنید. حتی اگر آن‌ها در کسب و کار شما سرمایه گذاری نکنند، گفتگو ممکن است ایده‌های محتوایی را که قبلا فکر نکرده‌اید را جرقه ندهد. اگر دوستان یا خانواده خود را به عنوان مشتری مورد نظر خود قرار دهید، حتی بهتر است. نگران نباشید از ورودی خود بپرسید.

همچنین به رقبای خود نگاه کنید. رقبای خود را به صورت آنلاین دنبال کنید و ببینید چه چیزی برای آن‌ها کار می‌کند و شاید هم برای شما کار خواهد کرد. ایده‌ها یا محتوای آن‌ها را کپی نکنید، اما برای محتوای خود الهام می‌گیرید. یک لیست توییتر ایجاد کنید تا محتوای خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

 

۵: تقویم محتوای خود را برنامه ریزی کنید

 

پس از انجام تحقیقات کافی، برای ایجاد محتوا برای وبلاگ خود آماده می‌شویم. ابتدا تصمیم بگیرید که کدام مشتری برای محتوا طراحی شده است و سپس یک موضوع را انتخاب کنید. با موضوع در صنعت خود، مشخص کنید.

 

بعد، عنوان مقاله وبلاگ را انتخاب کنید. به سه نوع کلمات کلیدی نگاه کنید: معاملات، اطلاعات و ناوبری. یک کلمه کلیدی معامله گر جذب افرادی می شود که به دنبال بهترین یا ارزان‌ترین هستند. یک کلید واژه اطلاعاتی در مورد “چه” و “چگونه” در حالی که شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند، لمس می شود. کلمه کلیدی ناوبری کمک می کند تا مردم آنچه را که دنبال می کنند پیدا کنند و معمولا نام تجاری را شامل می شوند.

wk blog title with keywords - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

 

در نهایت، محتوای هر بخش را مشخص کنید. مطالب وبلاگ خود را به چهار قسمت تقسیم کنید:

  • مقدمه: یک واقعیت جالبی / آمار جالب است.
  • بدن: اطلاعات را به تکه های اندازه نهایت تقسیم کنید.
  • نتیجه گیری: موضوع را خلاصه کنید.
  • به عمل تماس بگیرید: به عنوان مثال، یک راهنمای رایگان دانلود کنید یا به وبینار بپیوندید.

هنگامی که شما می‌دانید چه محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، باید یک طرح محتوایی شبیه به تصویر زیر را ایجاد کنید. ستون‌ها ممکن است شامل ماه، تاریخ انتشار، عنوان / توضیحات، تاریخ تحویل، نوع محتوا (پست وبلاگ، ویدیو، infographic و غیره)، مخاطبان هدف، کانال های توزیع (فیس بوک، یوتیوب، Pinterest، وبلاگ شرکت، و غیره) و کلید واژه ها.

 

wk content plan - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

هنگامی که شما می دانید در مورد چه زمانی و چه زمانی، و همچنین در جایی که شما آن را به اشتراک بگذارید، شروع به توسعه محتوای پشتیبانی شده در شبکه‌های اجتماعی کنید.

 

۶: ایجاد اعتماد از طریق پیگیری مداوم

شبکه‌های اجتماعی بیش از فقط انتشار مطالب است. برای اینکه بتوانید خودتان را به عنوان یک رهبر فکری و منابع مورد اعتماد در صنعت خود معرفی کنید، شما باید در گفتگوهای دو طرفه شرکت کنید. هرچه بیشتر از شبکه‌های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده می‌کنید، بیشتر مخاطبان احساس امنیت می کنند. این باعث می شود آن‌ها یک قدم بیشتر به خرید از کسب و کار شما نزدیک شوند.

به طور متوسط، قبل از اینکه مشتری بالقوه از کسب و کار شما خریداری کند، هشت تماس طول می‌کشد. با در نظر داشتن این موضوع، فکر کنید که چگونه می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای کاهش روند و تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری پرداخت که بسیار سریعتر استفاده کنید.

wk stepping stones stock - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

 

۷: اندازه گیری پیشرفت و تنظیم دوره

اندازه گیری موفقیت شما گام نهایی در برنامه شبکه‌‌های اجتماعی شما است. شما باید بدانید که آیا تلاش های شما نتایج کسب و کار شما را ارائه می دهد یا خیر. بیایید این را به سه بخش تقسیم کنیم: تبدیل، دسترسی و تعامل.

 

تبدیل

تبدیل به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا شما از رسانه های اجتماعی رانندگی می کنید. اگر شما نیستید، باید همه چیز را تغییر دهید.

برای کمک به تجزیه و تحلیل آسان و کارآمد، شما می‌توانید داشبورد شبکه‌های اجتماعی را که با Google Analytics شما ادغام شده است، دانلود کنید. این اطلاعات پس از آن شما را به تمام داده های اجتماعی شما برای اندازه گیری تبدیل می دهد.

wk social media dashboard - ایجاد یک برنامه جامع برای تولید محتوای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ۷ مرحله

 

رسیدن

دسترسی به تعداد افرادی است که در محتوای خود با آن‌ها مواجه شده‌اید. این به شما کمک می‌کند تا محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را با مخاطبان هدف‌تان مقایسه کنید. در اینجا چند روش برای ارزیابی رسیدن به شما وجود دارد:

  • اتصالات در LinkedIn
  • دنبال کنندگان در توییتر
  • دنبال کنندگان در Instagram
  • لایک بر روی صفحه فیس بوک شما
  • نمایش ها و مشترکین در کانال YouTube شما
  • بازدید کنندگان وب سایت

 

تعامل

در نهایت، به معیارهای تعامل نگاه کنید تا ببینید که تعداد افراد چگونه با شما در ارتباط هستند. در اینجا چند معیار برای اندازه گیری وجود دارد:

  • کلیک روی پست های رسانه های اجتماعی
  • Retweets و اشاره
  • فیس بوک، نمایش مشخصات عمومی، و سهام LinkedIn (شامل LinkedIn Pulse نظرات و دوستی ها)
  • فیس بوک، Instagram، و نظرات LinkedIn

 

نتیجه

بر طبق آمار، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به ۱٫۹۶ میلیارد دلار رسیده است و انتظار می رود که در سال ۲۰۱۸ به ۲٫۵ میلیارد نفر برسد. سوال این است که شما چه کار می کنید تا از جمعیت کنار بیایید؟

قرار دادن یک برنامه شبکه اجتماعی می‌تواند به افزایش مشارکت و اعتماد به مخاطبان مورد نظر کمک کند و به کسب و کار شما کمک کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا برنامه محتوای شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما وجود دارد؟ چه راهنمایی‌هایی برای ایجاد یک برنامه موفق ارائه می دهید؟ لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *