ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

نویسنده: نیت باتلر


Branding Stationery Mockup Vol.8 1024x768 - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

 

هویت بصری برند چیست؟ آرم شما؟ پالت رنگی شما؟ سبک اینفوگرافیک شما؟ مجموعه ای از این های و حتی بیشتر!

مدیر مارکتینگ، مارتی نومییر، یک هویت بصری برند را “بیان بیرونی یک برند، از جمله لوگو، نام، ارتباطات و ظاهر بصری” تعریف می کند.

برای ما، هویت برند، مجموعه‌ای از چگونگی ظاهر، احساس و گفتگوی برند شما با مردم است. (گاهی اوقات شامل چگونگی صدا، مزه، احساس و حتی بو می‌شود.)

اگر می خواهید نام تجاری شما در آینده موفق شود و رونق بگیرد، باید یک برند تجاری بسازید که ذات شما را به درستی منتقل کند و به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند در کنار شما باشد.

اما این اتفاق یک شبه نمی‌افتد و به تفکر عمیق، تیمی با مهارت‌های ارتباطی و طراحی قوی و درک صمیمی از برند شما نیاز دارد. اما می‌تواند به خوبی و با نتایج عالی انجام شود. خوشبختانه، شما لازم نیست که این مسیر را  به تنهایی بروید.

Intermed 1024x683 - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

چگونه می توانید هویت بصری مناسبی بسازید؟

اگر نام تجاری شما در مراحل اولیه خود است یا در حال آماده سازی برای انتخاب مجدد است و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این نکات را دنبال کنید!

مرحله 1: استراتژی برند خود را تکمیل کنید

هویت بصری برند شما ابزاری است برای کمک به شما در اجرای استراتژی برندینگ‌تان. استراتژی شما یک برنامه مفصل است که دقیقاً آنچه را که می‌خواهید برای دستیابی به آن و چگونگی دستیابی به آن در نظر بگیرید مشخص می‌کند.

هویت بصری نام تجاری شما به همراه استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند از راه درست ارتباط برقرار کنید که به شما امکان می‌دهد به آن اهداف برسید.

مرحله 2: بفهمید که یک برند تجاری چیست و چه چیزی باعث عالی بودن آن می‌شود

یک آرم و یک پالت رنگی به تنهایی هویت بصری برند را ایجاد نمی‌کنند. در هنگام طراحی هویت خود، باید یک زبان تصویری جامع ایجاد کنید که از همه وب سایت‌های مختلف گرفته تا بسته‌بندی شما قابل استفاده باشد.

بسته به برند شما، ممکن است نیازهای شما گسترده‌تر باشد، اما یک هویت اساسی برند شامل موارد زیر است:

  • لوگو
  • رنگ‌ها
  • تایپوگرافی
  • سیستم طراحی
  • عکاسی
  • تصویرسازی
  • آیکون‌سازی
  • طراحی نمودارها
  • عناصر تعاملی
  • فیلم و حرکت
  • طراحی وب سایت

اما فقط به این دلیل که شما این عناصر را طراحی می‌کنید به معنای مؤثر بودن آن‌ها نیست.

یک هویت تجاری قوی باید برای همه جوابگو باشد، هم برای تیم داخلی شما (به عنوان مثال، نمایندگان نام تجاری، سازندگان محتوا) و هم برای افرادی که با آن تعامل خواهند داشت (مثلاً مشتریان).

هنگامی که مراحل طراحی را شروع می کنید، اطمینان حاصل کنید که هویت بصری شرکت شما شامل این موارد است:

تمایز:

در بین رقبا مشخص است و توجه افراد را به خود جلب می کند.

به یاد ماندنی:

باعث ایجاد تأثیر بصری می شود. (اپل را در نظر بگیرید: این آرم به یاد ماندنی است و فقط آرم – نه نام آنها – را بر روی محصولات خود می گنجاند.)

مقیاس پذیر و انعطاف پذیر:

می‌تواند با نام تجاری رشد و تکامل یابد.

منسجم:

هر قطعه هویت برند را تکمیل می‌کند.

کاربرد آسان:

قابل استفاده در هر فضایی و واضح است.

اگر هر یک از این عناصر از بین بروند، برای تیم تجاری شما چالش برانگیز است.

 

مرحله 3: تحقیقات خود را انجام دهید

قبل از غرق شدن در طراحی، تحقیق نسبتاً خوبی انجام دهید. بله ، این کار دست و پاگیرترین مرحله است. اما ساختن پایه‌ای که زبان بصری شما روی آن قرار خواهد گرفت، بسیار مهم است.

در اینجا، هدف شما این است که تا آنجا که می توانید اطلاعاتی را در مورد کسانی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید ، چه کسی در رقابت شماست و نام تجاری شما در کجا قرار دارد جمع کنید.

اول: شخصی سازی!

هویت برند شما چهره ای است که با کل دنیا در تعامل است. هرچه ایجاد کنید باید دقیقاً آنچه‌ را که می خواهید به دیگران انتقال دهد. با این حال، یک تصور غلط رایج این است که یک هویت بصری شما باید فقط نشان دهنده کارایی برند شما باشد.

اما این درست نیست. نشان تجاری شما باید بتواند با مشتریان شما ارتباط خوبی هم برقرار کند.

این لزوماً به معنای آن نیست که مشتریان برند شما رنگ آرم شما را انتخاب کنند. این بدان معناست که هنگامی که نیازها، خواسته‌ها و ارزش‌های آن‌ها را درک کردید، گزینه‌های طراحی موثرتری را انتخاب خواهید کرد.

برای درک اینکه به چه افرادی می خواهید دسترسی پیدا کنید، این تمرین آسان را امتحان کنید تا شخصیت‌هایی را ایجاد کنید که بخش‌های مختلف هدف شما را نشان می‌دهد.

این افراد هر دو اطلاعات دموگرافیک و روانشناسی را شناسایی می‌کنند که به شما کمک می‌کند درک کنید که این افراد چه کسانی هستند و چه چیزی آن‌ها را به حرکت در می آورد.

دوم، رقبای خود را مشخص کنید

در ایجاد یک هویت تجاری موفق همه چیز در مورد تمایز است: نام تجاری خود را قابل مشاهده، مرتبط و منحصر به فرد کنید.

بنابراین، درک این نکته مهم است که نه تنها رقابت شما با چه کسی است بلکه چگونه برند شما را در درک و ارائه و مقایسه می کند.

برای گرفتن تصویری فوری از رقبایتان، یک تحلیل رقابتی کامل انجام دهید.

در طی روند کار، توجه ویژه‌ای به نحوه ارائه رقبای خود از نظر عناصر بصری مشترک، روندها، مضامین بصری خاص در صنعت، شخصیت های برند و غیره داشته باشید.

به عنوان مثال، ما یک بار تحقیقات رقابتی را برای یک برند انجام دادیم و دریافتیم که همه رقبای آن‌ها دقیقاً از چهار رنگ استفاده می‌کنند.

این یک امر معمول نیست، زیرا بسیاری از صنایع تمایل دارند به همان عناصر بصری گرایش پیدا کنند (فکر کنید Netflix و رنگ قرمز YouTube)، اما فرصتی عالی برای تمایز نشان دادن است.

یک نمونه قابل توجه از این موارد: در سال 2011 ، پلت فرم ویدیویی Twitch با رنگ‌های بنفش خود در زمانی که رقبای خود از سبزها و قرمزهای جسورانه استفاده می کردند، ابراز وجود کرد. رنگ بلافاصله به ویژگی بارز برند آن‌ها تبدیل شد.

(BTW، این شرکت چنان موفق بود که با 1 میلیارد دلار در سال 2014 به آمازون فروخته شد.)

 

در آخر، به برند موجود خود نگاهی بیندازید

برای اینکه بدانید این که آیا شما به طور کامل از ابتدا هویت بصری خود را ایجاد کنید یا هویت قدیمی را به روز کنید. هنوز به ارزیابی کامل این موارد نیاز دارید:

 

  • وضعیت فعلی هویت بصری شما
  • چگونه می‌توان هویت بصری تجاری را ترسیم کرد تا با اهداف شما پیش برود

 

هدف این است که درک کنید که برند شما چگونه دیده می‌شود.

این مرحله نیاز به تحقیقات منصفانه دارد ، از جمله گفتگو و نظرسنجی با:

 

  •  کارمندان
  • یو‌پی‌اس‌های بالاتر
  • مشتریان

 

مثال: این پاسخ‌هاُ بینش ارزشمندی را برای طراحان فراهم کرده است.

 

Screen Shot 2016 10 06 at 3.23.35 PM - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

  • این تحقیق به ما کمک می کند تا از هر زاویه‌ای، برند خود را مشاهده کنیم.پس از انجام خلاصه نویسی خود، می‌توانید از این اطلاعات برای آگاهی از خلاقیت خود استفاده کنید. مواردی که در خلاصه شما شامل می شود:

 

  • عنوان
  • بررسی اجمالی
  • هدف / تمرکز
  • چرا دوباره برندینگ انجام می‌دهید؟
  • بودجه
  • ضرب الاجل
  • بینندگان
    آن‌ها چه کسی هستند، چگونه ممکن است این امر در طول سالها تغییر کرده باشد؟
    مشتریان فعلی، مشتریان جدید ایده آل
  • ادراک برند
  • اهداف برند
  • پیام اصلی
  • لحن / صدا / شخصیت
  • رقبا
  • درس‌هایی مهم از تجربیات گذشته
    منابع یا الهامات مربوطه

هنگامی که درک کاملی از برند تجاری خود داشته باشید، زمان آن رسیده که به سمت طراحی بروید.

مرحله 4: هویت بصری خود را بسازید

در این زمان، شما می‌توانید اطلاعات برای کمک به اطلاع رسانی در مورد ایده، تجزیه و تحلیل رقابتی خود، بازخورد مشتری، بررسی مسایل مالی برند داشته باشید.

در این مرحله، شما می‌خواهید آن اطلاعات مبتنی بر متن را بگیرید و آن را به مفاهیم بصری تبدیل کنید.

می‌توانید با برین استورم کردن به همراه تیم خود این مسئله را حل کنید.

هدف از اینکار این است که به کلمات زندگی بخشید. ممکن است کار خیلی فانتزی انجام ندهیم اما مهم این است که همه اطلاعات را بیرون بکشیم! مثلا:

سریع> پرسرعت

سریع> یوزپلنگ> رعد و برق> زئوس(خدای خدایان یونانی)

سپس عناصر خاصی را انتخاب خواهید کرد که قویترین احساسات را برانگیخته، و به شما کمک کند یک بازی بصری بسازید.

مثال: تیم ما در حال کار برای ESPEN (پروژه ویژه برای از بین بردن بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته شده)، پروژه بنیاد بیل و ملیندا گیتس است.

how to build a brand identity 1 - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

لوگو

طراحی هویت بصری برند یک سیستم طراحی پیچیده است. هر عنصر روی عنصر دیگری تأثیر می‌گذارد، اما با لوگو و نشانه تصویری برند شما شروع می شود.

می‌توانید در اینجا به شیوه کلاسیک عمل کنید و با مدادها طراحی آزاد بکشید. در حین طراحی کردن، علائم و نشانه‌ها را، به صورت سیاه و سفید بکشید.

هنگامی که درحال تمرین و طراحی کردن هستید، باید مطمئن شوید که تصاویر به اندازه کافی قدرتمند هستند که پیام را به تنهایی، بدون افزایش رنگ، به شما ارائه دهند.

مثال: در اینجا می توانید تکرارهای بسیاری از آرم ما را برای نوآوری کاربردی UCI ، از ابتدایی‌ترین طرح سیاه و سفید تا تصاویر کاملاً رندر شده مشاهده کنید.

How to create a brand identity 2 - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)
و نتیجه نهایی:
how to create a brand identity cove - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

رنگ‌ها

پس از رسیدن به تصویر مورد نظر خود برای لوگو نشانه، می‌توانید به دنبال کشف رنگ مناسب بروید. مطمئناً احساسات نقش زیادی در انتخاب رنگ دارد. رنگ نیز همانطور که قبلاً گفته شد، شانس خوبی برای متمایز کردن لوگوی است.

یک پالت رنگی خوب، تمیز و انعطاف‌پذیر است و حق انتخاب کافی را به طراحان می‌دهد تا خلاق باشند. این شامل:

  • 1 رنگ اصلی
  • 2 رنگ اصلی
  • 35 رنگ مکمل
  • 2 رنگ لهجه

مثال: پالت‌های رنگی از هویت برند Visage.

How to create a brand identity color - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

تایپوگرافی

هر مرحله چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد. اما تایپوگرافی می‌تواند خود به تنهایی یک زبان بصری مشکل‌ساز باشد.

ممکن است این یک انتخاب ساده به نظر آید، اما تایپوگرافی به اندازه هر بخش دیگر هویت بصری شما حساس است.

لازم است شخصیت برند شما با نوشتار شما ارتباط برقرار کند. تعداد فونت‌های مورد استفاده را به 2 یا 3 عدد محدود کنید.

مثال: دستورالعمل‌های تایپوگرافی هویت بصری Visage.

how to create a brand identity typography - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

سیستم طراحی

این اغلب یک نقطه ضعف در زبان‌های بصری است. برندها فکر می‌کنند که به دلیل داشتن آرم، رنگ و قلم خود می‌توانند به هر طریقی آن‌ها را ارایه کنند.

از آنجا که هویت بصری یک برند همه چیز در معرفی خود به مردم است  مهم است که آن را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید. در طراحی اطلاعات، این به معنای ارائه یک نمایش واقعاً سازگار و منسجم است.

هدف این است که یک سلسله مراتب و چیدمان بصری طراحی شود که بتواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. چیدمان مناسبی از محتوا از جمله تیترها، زیرتیترها، تصاویر، کم رنگ و پررنگ کردن یا غیره را در نظر بگیرید.

مثال: دستورالعمل سلسله مراتب از هویت برند Avalere Health.

how to create a brand identity1 13 - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

عکاسی

نوع تصاویری که استفاده خواهید کرد را در نظر بگیرید. استفاده از فیلترها، رنگ‌بندی‌ها و  اندازه متفاوت را در نظر بگیرید.مثال: دستورالعمل‌های عکس از هویت نام تجاری Visage.

how to create a brand identity photos - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

تصویرسازی

وقتی صحبت از تصویرسازی می شود، شما به یک زبان منسجم و یکنواخت نیاز دارید. بیش از حد  از سبک‌های متفاوت استفاده نکنید. در عوض، به این فکر کنید که چگونه تصویرسازی شما می تواند در رابطه با سایر عناصر بصری بدرخشد.

مثال: مصورها از هویت برند Civ.works.

How to create a brand identity - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

آیکون‌سازی

آیکون سازی خوب نه تنها توسط زبان تصویری خلاق بلکه توسط برنامه‌های کاربردی اثر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این بستگی به محصول یا خدمات شما‌، صنعت و رسانه بستگی دارد.

مثال: رهنمودهای نمادین از هویت برند Avalere Health.

How to create brand identity 20 General Keys Iconography - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

طراحی نمودارها

علاوه بر جذابیت و زیبایی شناختی، داده‌ها باید برای وضوح و درک درست نیز طراحی شوند. بنابراین، طراحی تصویری که مطابق با بهترین روش‌های تجسم داده‌ها باشد، مهم است. 
how to create a brand identity14 Bar Charts Labeling - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

عناصر اضافی

باز هم، بسته به صنعت، محتوا و موارد دیگر، ممکن است نام تجاری شما نیازهای ارتباطی خاص دیگری داشته باشد.

  • عناصر تعاملی
  • نقاشی متحرک
  • فیلم
  • طراحی وب سایت

مرحله 5: کتاب راهنمای برندینگ خود را بسازید

تنها چیزی که بدتر از یک هویت بصری ضعیف است، یک هویت زیبا است که هرگز مورد استفاده درست قرار نمی گیرد. در اینجا مهم است که یک کتاب برندینگ برای راهنمای هویت بصری خود داشته باشید.

برای هر بخش از هویت بصری، از جمله مثال‌ها و موارد استفاده، دستورالعمل های واضح و آسان را دنبال کنید. همچنین جزییات برندنگ خود از جمله رنگ و فونت‌های مورد استفاده در فضاهای متفاوت را توضیح دهید.

مثال: راهنمای سبک سلامتی Avalere.

How to create a brand identity guide - ایجاد یک هویت بصری قدرتمند (راهنمای گام به گام)

هویت بصری برند خود را قوی نگه دارید

طراحی یک هویت بصری موفق، کار و همکاری زیادی را می‌طلبد. برای هماهنگی بین ایده‌های خود و در یک‌خط نگه‌داشتن تیم خود، حتماً این موارد را انجام دهید:

آموزش:

دریابید که در هر مرحله از طاحی هویت بصری  از چه عیب و خطاهایی می توانید جلوگیری کنید.

الهام‌گرفتن:

همیشه به دنبال دیدن نمونه هویت‌های بصری عالی از شرکت‌های بزرگ باشید.

مجهز بودن:

این 75 نکته ، ابزار و منابع را برای کمک به تیم خود در ایجاد هویت تجاری عالی در مارک گذاری کنید.

و اگر احساس کردید این وسط گم شده‌اید و توان تصمیم‌گیری ندارید با ما تماس بگیرید! تیم حرفه‌ای کامیل‌گرافیک با بیش از 10 سال سابقه کار بین‌المللی آماده کمک رسانی به کسب و کار شما می‌باشد!

 

منبع:

columnfivemedia

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *