چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!
اگر یک استارتاپ یا یک کسب و کار کوچک دارید، حتماً از نحوه طراحی گرافیک بخصوص لوگو در شکل دهی برند خود آگاه هستید. به همین ترتیب احتمالاً میدانید استخدام طراحان گرافیک حرفهای چقدر گران است.
به همین دلیل مهم است که خود اصول اولیه طراحی را بدانید. به علاوه، هرچه طراحی گرافیکی بیشتری بتوانید انجام دهید، کنترل بیشتری بر ظاهر برند خود دارید.
اگر شما صاحب یک شرکت هستید، اولین پروژه بزرگ طراحی گرافیک، لوگو تجاری شما است. قبل از اینکه به اصول انتخاب چیزهایی مانند رنگ و فونت بپردازید، مطمئن شوید که میدانید برند شما چه شخصیتی را میخواهد داشته باشد.
سپس زمان آن است که یک قلم و رنگ را انتخاب کنید.
فونت خود را پیدا کنید
تایپوگرافی یک عنصر مهم طراحی است.



www.fontfarsi.ir
https://www.fontyab.com
https://irfont.ir
مراجعه کنید.
انتخاب رنگهای شما
رنگ ها و به خودی خود شخصیت زیادی دارند. در حقیقت 80٪ از مصرف کنندگان می گویند که رنگ شناخت برند را افزایش می دهد.
شرکت لوگو در مورد رنگ آرمهای تعداد انگشت شماری از رنگ شرکتها و احساساتی که نشان میدهد، تحقیق کرده است.
آنها گفتند که قرمز، مهیج، جسورانه و جوان است. نارنجی دوستانه، شاد و با اعتماد به نفس است.
زرد خوش بینی، وضوح و گرمی را به ارمغان می آورد.
سبز نشان دهنده صلح، سلامتی و رشد است.
آبی اعتماد، اعتماد به نفس و قدرت را برانگیخته است.
بنفش خلاق، تخیل و خردمند است. و سیاه و سفید متعادل، خنثی و آرام است.
البته این معانی براساس سایه رنگی که استفاده می کنید تغییر می کنند. در واقع، اگر به سه آرم مورد استفاده برای نشان دادن قلمهای بالا نگاه کنید، سه سایه بسیار متفاوت از رنگ آبی را مشاهده میکنید.
آبی لوگو گپ یک آبی دریایی کلاسیک است، گوگل سرگرم کننده، آبی روشن است و آخرین لوگو از آبی آسمانی پاستلی استفاده می کند.
زنان رنگهای نرم را ترجیح میدهند در حالی که مردان رنگهای روشن را ترجیح میدهند. به طور مشابه، زنان سایهها را ترجیح میدهند (رنگهای آمیخته با رنگ سفید) در حالی که مردان رنگهای خالص را ترجیح میدهند (رنگ های آمیخته با سیاه).
اگر به دنبال استفاده از چندین رنگ در آرم یا مارک خود هستید، مطالعات نشان میدهد که افراد ترکیب رنگ را در رنگهای مشابه (مانند آبی و بنفش) ترجیح میدهند. و اگر به دنبال یک رنگ هستید، همان مطالعه نشان داد که رنگی با کنتراست اصلی با پالت اصلی شما مؤثر است.
من شخصاً با جستجوی Pinterest بیشتر ایدههای پالت رنگی خود را به دست میآورم، اما مکان عالی دیگر برای یافتن ترکیبهای رنگی Adobe Kuler است.
شما همچنین باید به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید مقایسه کنید.
در انتهای روز ، هنگام طراحی لوگوی خود به این فکر کنید که شرکت شما به چه معنی است و مخاطبان شما چه کسی هستند زیرا به یاد داشته باشید:
آبی که انتخاب می کنید بیشتر از آنچه فکر می کنید است!
منبع:
Like!! I blog quite often and I genuinely thank you for your information. The article has truly peaked my interest.