چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!

https  blogs images.forbes.com samanthaharrington files 2017 01 16139165842 3b5521a856 k 1200x800 - چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!

چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!

اگر یک استارتاپ یا یک کسب و کار کوچک دارید، حتماً از نحوه طراحی گرافیک بخصوص لوگو در شکل دهی برند خود آگاه هستید. به همین ترتیب احتمالاً می‌دانید استخدام طراحان گرافیک حرفه‌ای چقدر گران است.

به همین دلیل مهم است که خود اصول اولیه طراحی را بدانید. به علاوه، هرچه طراحی گرافیکی بیشتری بتوانید انجام دهید، کنترل بیشتری بر ظاهر برند خود دارید.

اگر شما صاحب یک شرکت هستید، اولین پروژه بزرگ طراحی گرافیک، لوگو تجاری شما است. قبل از اینکه به اصول انتخاب چیزهایی مانند رنگ و فونت بپردازید، مطمئن شوید که می‌دانید برند شما چه شخصیتی را می‌خواهد داشته باشد.

سپس زمان آن است که یک قلم و رنگ را انتخاب کنید.

فونت خود را پیدا کنید


تایپوگرافی یک عنصر مهم طراحی است.
این نه تنها نام شرکت شما بلکه شخصیت آن را نیز ارتباط می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها نوع انتخاب فونت خود را مستقیماً به سود شرکت پیوند می‌دهند. به عنوان مثال ، شرکت کفشWhite Mountain Footwear می‌گوید که آن‌ها پس از طراحی مجدد فونت خود، شاهد افزایش 20 درصدی فروش بودند. سه نوع اصلی از قلم ها برای انتخاب وجود دارد. هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف هستند و هر کدام صدها تنوع دارند.
فونت‌های سریف (زبانه دار) کلاسیک هستند – به فونت Times New Roman، و فونت‌های روزنامه‌ها فکر کنید. مطالعه‌ای در مورد چگونگی تأثیر قلم بر اعتماد، نشان داد که فونت سری Baskerville از نظر آماری تأثیر زیادی بر اینکه آیا خوانندگان شما را قابل اعتماد می‌دانندیا خیر، داشتند. بنابراین اگر می‌خواهید یک فونت سنتی و حرفه‌ای را انتخاب کنید، فونت‌های سریف را انتخاب کنید. اما مراقب باشید، به ویژه در وب سایت احساس منسوخ شدن دارد. در اینجا مثالی از یک فونت سریف در یک آرم آورده شده است:
https  blogs images.forbes.com samanthaharrington files 2017 01 gaplogo 1200x1200.jpg - چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!
فونت‌های سن سریف (بدون دندانه) فونت مورد علاقه اینترنت هستند. این فونت‌ها تمیز و مدرن هستند خواندن آن حتی در کوچکترین سایز نیز آسان است. بنابراین اگر می خواهید یک فونت تازه، مدرن و در عین حال قابل خواندن داشته باشید، به فونت‌های سن سریف روی آورید. در اینجا مثالی از نماد سری بدون sans آورده شده است:
https  blogs images.forbes.com samanthaharrington files 2017 01 googlewhite - چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!
قلم‌های فانتزی می‌توانند مشکل باشند. آن‌ها شخصیت‌های  زیادی دارند – می‌توانند خلاق، ظریف و یا گاه به گاه باشند. اما خواندن آن‌ها نیز بسیار دشوار است. من یک قلم اسکریپت خوب را دوست دارم، اما مسلماً من کمی مغرضانه هستم. در اینجا یک مثال آرم با یک قلم فانتزی آورده ایم:
https  blogs images.forbes.com samanthaharrington files 2017 01 driven logosmall - چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!
در زبان فارسی برای فونت‌های استاندارد می‌توانید از فونت‌ّای سری B استفاده کنید که با یک سرچ زدن ساده می‌توانید آن‌هار ا به رایگان در اینترنت پیدا کنید. برای فونت های کمی فانتزی تر و مدرن تر نیز می توانید به وبسایت های ایرانی چون:

www.fontfarsi.ir

https://www.fontyab.com

https://irfont.ir

مراجعه کنید.

 

انتخاب رنگ‌های شما


رنگ ها و به خودی خود شخصیت زیادی دارند. در حقیقت 80٪ از مصرف کنندگان می گویند که رنگ شناخت برند را افزایش می دهد.

شرکت لوگو در مورد رنگ آرم‌های تعداد انگشت شماری از رنگ شرکت‌ها و احساساتی که نشان می‌دهد، تحقیق کرده است.

آن‌ها گفتند که قرمز، مهیج، جسورانه و جوان است. نارنجی دوستانه، شاد و با اعتماد به نفس است.

زرد خوش بینی، وضوح و گرمی را به ارمغان می آورد.

سبز نشان دهنده صلح، سلامتی و رشد است.

آبی اعتماد، اعتماد به نفس و قدرت را برانگیخته است.

بنفش خلاق، تخیل و خردمند است. و سیاه و سفید متعادل، خنثی و آرام است.

البته این معانی براساس سایه رنگی که استفاده می کنید تغییر می کنند. در واقع، اگر به سه آرم مورد استفاده برای نشان دادن قلم‌های بالا نگاه کنید، سه سایه بسیار متفاوت از رنگ آبی را مشاهده می‌کنید.

 

https  blogs images.forbes.com samanthaharrington files 2017 01 blues 1200x423.jpg - چگونه برای کسب و کار خود یک لوگو مناسب انتخاب کنید!

آبی لوگو گپ یک آبی دریایی کلاسیک است، گوگل سرگرم کننده، آبی روشن است و آخرین لوگو از آبی آسمانی پاستلی استفاده می کند.

زنان رنگ‌های نرم را ترجیح می‌دهند در حالی که مردان رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهند. به طور مشابه، زنان سایه‌ها را ترجیح می‌دهند (رنگ‌های آمیخته با رنگ سفید) در حالی که مردان رنگ‌های خالص را ترجیح می‌دهند (رنگ های آمیخته با سیاه).

اگر به دنبال استفاده از چندین رنگ در آرم یا مارک خود هستید، مطالعات نشان می‌دهد که افراد ترکیب رنگ را در رنگ‌های مشابه (مانند آبی و بنفش) ترجیح می‌دهند. و اگر به دنبال یک رنگ هستید، همان مطالعه نشان داد که رنگی با کنتراست اصلی با پالت اصلی شما مؤثر است.

من شخصاً با جستجوی Pinterest بیشتر ایده‌های پالت رنگی خود را به دست می‌آورم، اما مکان عالی دیگر برای یافتن ترکیب‌های رنگی Adobe Kuler است.

شما همچنین باید به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید مقایسه کنید.

در انتهای روز ، هنگام طراحی لوگوی خود به این فکر کنید که شرکت شما به چه معنی است و مخاطبان شما چه کسی هستند زیرا به یاد داشته باشید:

آبی که انتخاب می کنید بیشتر از آنچه فکر می کنید است!

 

منبع:

Forbes

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *