ک‍پشن اینستاگرام: چه چیزی بنویسیم، چگونه آن را بنویسیم؟

ک‍پشن اینستاگرام: چه چیزی بنویسیم، چگونه آن را بنویسیم؟

کپشن ها این قدرت را دارند که با غنی سازی تجربه خود از طریق کلمات، چشم انداز کاملی را که می بینن، به مخاطبان خود ببخشند. این قابلیت برای تعامل شما با مخاطبان خود و همچنین ایجاد ارتباط با آنها اهمیت دارد.

بدون کلمات صحیح، تصویر شما صرفاً یک جلب توجه است.

پس چه کسی می تواند بنویسد، و چگونه می توان کلمات را برای نوشتن منظور بیان کرد؟

 

چه چیزی بنویسیم؟


نکته شماره 1: داستان گویی


بگذارید کمی بازی کنیم چه چیزی بیشتر طنین انداز است؟ لیستی از مواد تشکیل دهنده بستنی با تصویری از بستنی؟ یا داستانی از اینکه پدر چگونه دختر کوچک خود را به ون بستنی برد تا بستنی مورد علاقه خود را بدست آورد؟ اگر دومی را انتخاب کردید – ما موافق هستیم!

بنابراین دفعه دیگر که شما برای کلمات گم می شوید … روایتی را در اطراف تصویر بسازید.

به عنوان مثال ، اگر به جای صحبت کردن در مورد عطر و طعم کیک و اینکه چقدر کیک های شما زیبا هستند در صنعت کیک عروسی هستید ، عمیق تر بروید و در مورد آن صحبت کنید: چرا عطر و طعم خاصی انتخاب شد. آیا به این دلیل است که عطر و طعمی بود که معنای ویژه ای را با زوج حفظ می کرد؟ در طول مشورت با زوجی که کیک را می خواستند چه اتفاقی افتاد؟

 

نکته شماره 2: شخصی سازی کنید


ما به عنوان انسان ، ما میل به ارتباط داریم: اینگونه است که همه ما ذاتاً سیمی هستیم. بنابراین ، اگر مناسب است و احساس راحتی می کنید ، چیزی شخصی درباره خود بنویسید و آن را صادقانه بیان کنید!

به عنوان مثال. یک پیروزی ، یک فکر ، یک مبارزه یا احساسات شما در مورد یک موضوع خاص.

 

نکته شماره 3: ارزش افزوده اضافه کنید


اگر شما یک سرویس یا تجارت مبتنی بر محصول در اینستاگرام هستید ، این نکته به ویژه صدق می کند.

نگاه کن در حالی که خاله کاملیا (به طور جدی ، او را شکر کنید) ممکن است به طور مداوم به شما بگوید: “وای! شگفت انگیز! چنین پیشنهاد خوبی! “… مخاطبان هدف شما در حال حاضر 10 تصویر در اعماق پیمایش دارند. گذشته خود را.

اینستاگرام سکویی است که مخاطبان شما برای یافتن الهام و مشاوره به آنجا می روند. این اعتماد را با افزودن بینش ، ارزش ، منابع ، دانش یا اطلاعات متفاوت ایجاد کنید ، و نه صرفاً آمار ، نکات و اخبار بازگردانی شده از اینترنت یا رقبای خود را.

 

نکته شماره 4: گاهی اوقات ، کمتر، بیشتر است.


این مسئله این است: اگر تصویری بسیار قوی دارید ، اینجا جایی نیست که می خواهید آن را با متن زیاده روی کنید! بعضی اوقات این ممکن است چند ایموجی باشد یا حتی یک کلمه باشد تا جادو اتفاق بیفتد.

مثال کامل کمتر بیشتر است؟

 

how to write instagram caption 1 - ک‍پشن اینستاگرام: چه چیزی بنویسیم، چگونه آن را بنویسیم؟

 

و چگونه آن را بنویسیم

نکته شماره 1: مخاطب مورد نظر خود را بشناسید


در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما در معرفی پروفایل مخاطبان خود کمک می کند:

  • اونها چی دوست دارن؟
  • آنها به عنوان شغل چه کاری انجام می دهند؟
  • وقتی آنها در این کار نیستند چه می کنند؟
  • درآمد آنها چیست؟
  • حس طنز آنها (درصورتی که اصلاً یکی باشد) چیست؟
  • آیا آنها متاهلند؟ تنها؟ بچه ها؟
  • علایق آنها چیست؟
  • آنها به چه اهمیتی می دهند؟
  • آنها از نظر داخلی و خارجی چه انگیزه ای دارند؟ آزادی؟ جامعه؟ ثروت؟ سلامتی؟


به یاد داشته باشید ، شما در حال نوشتن برای انسان ها هستید.


درباره مخاطب مورد نظر خود مشخص کنید و به عقب بنویسید. به این ترتیب ، شما یک قدم به نوشتن کپی نزدیکتر خواهید شد که هم قلب و هم ذهن را به خود جلب می کند!

 

نکته شماره 2: صدای تان را بلند به گوش مخاطب برسانید


صدای برند شما به کلماتی که شما انتخاب می کنید ، عناصر گفتاری که اضافه می کنید یا از آن خارج می شوید و شخصیت منحصر به فرد برند شما – از طریق کلمات مربوط می شود.

  • بامزه ای؟
  • اسرارآمیز؟
  • کمی گونه؟
  • شوخ؟
  • حرفه ای؟
  • الهام بخش؟
  • یا مخلوطی از همه آن؟


چرا این مهم است؟

زیرا لحن شما نقش اساسی در درک مخاطبان شما به ویژه در رسانه های اجتماعی دارد.

این انسانیت را به تصویر و مارک شما می بخشد. این بخش بزرگی از هویت نام تجاری شما را تشکیل می دهد و لحن مداوم و قابل تشخیصی به شما کمک می کند تا شما را از دیگران متمایز کند ، خواه یک فرد یا یک تجارت باشید.

 

نکته شماره 3: سازگار و درگیر باشید


کپی رایت عالی و مداوم در اینستاگرام این توانایی را دارد که پیروان خود را به یک قبیله وفادار تبدیل کند که نه تنها به خاطر تصاویر عالی شما بلکه شما را دنبال می کند. و این خاص است

این عنصر به مطالعه ای به نام اثر Propinquity (انتساب اثر) اختصاص داده شده است – که تقریباً می گوید: هرچه بیشتر ملاقات کنیم (یا ملاقات الکترونیکی داشته باشیم) و با افراد در تعامل باشیم ، احتمالاً دوست / دنبال کننده وفادارتر و مارکهای تجاری در اینستاگرام هستیم. ، به عنوان یک نام تجاری که ما می خواهیم با آن کار کنیم.

 

هنوز مطمئن نیستید چگونه شروع کنید؟ با ما تماس بگیرید! تیم حرفه ای ما می توانند شما را در داشتن پیج اینستاگرام حرفه ای تر کمک کنند تا با خیال راحت به گسترش کسب و کار خود بپردازید!

 

منبع:

ULTIMATE Instagram Feed Planner App + Scheduler + Analytics

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *