ایجاد محتوای شبکههای اجتماعی که جامعه شما با آن ارتباط برقرار میکند میتواند یکی از سختترین جنبههای بازاریابی آنلاین باشد. نه تنها نیاز به محتوای جذاب و جالب دارد، بلکه باید مناسب و آسان برای مخاطبین شما باشد.
برای انجام این کار، شما باید روشهای قدیمی و از کار افتاده را متوقف کرده، و شروع به معرفی نوع جدیدی از محتوای شبکههای اجتماعی کنید. این محتوا است که برند شما را ارتقاء میدهد، آگاهی را بالا میبرد و همکاری را افزایش میدهد.
در اینجا به پنج نوع از محتوایی که شما باید در نظر بگیرید اشاره می کنیم:
۱٫ محتوای بصری (رسانهای، اطلاعاتی، سرگرم کننده)
تعجب آور نیست که محتوای غنی از تصویر یکی از انواع قابل قبول محتوا است. به هر حال، این یکی از قدیمی ترین شکل های ارتباطی است که از ابتدای زمان شروع می شود.
امروزه تصاویر در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند تا داستانی را بیان کنند، چشم انداز را گسترش دهند و علامت قابل حذف در ذهن یک مصرف کننده را ترک کنند. و محتوای بصری ثابت کرده است که قدرت عظیم ماندن (و چسبندگی) را ایجاد می کنند.
با توجه به تحقیقات بوف، توییت هایی که حاوی عکس ها هستند، ۱۵۰٪ بازدیدهای بیشتر، ۱۸ کلیک بیشتر و ۸۹ مورد دیگر را دریافت می کنند. یکی دیگر از واقعیت های جالب این است که ۹۳ درصد از پست های جذاب در فیس بوک، تصاویر نسبت به لینک ها و به روز رسانی ها دارند.
شما باید از تصاویری استفاده کنید که از ماموریت و هدف کسب و کار شما پشتیبانی می کنند. همانطور که گفته شد، یک تصویر هزاران کلمه ارزش دارد. به این معنی است که تصاویری که به اشتراک میگذارید باید تأثیر قابل توجهی روی مشتری شما داشته باشند، هر دو دل و ذهن خود را جذب کنند.
نمی دانید از کجا شروع کنید؟
به رقبای خود نگاه کنید آیا آن ها محتوای بصری خلاقانه را به اشتراک می گذارند که طرفداران و پیروان شبکه های اجتماعی آن ها را بخورند؟ اگر چنین است، چه می توانید از آن یاد بگیرید؟
استارباکس به ما درس ارزشمندی را می آموزد، که اغلب موارد کم بهتر از زیاد است … مخصوصا وقتی که به محتوای بصری می رسیم.
۲٫ ویدئو / گیف/ محتوای دائمی (رسانه، زمان واقعی، تبلیغاتی)
اگر هنوز شک دارید که محتوای ویدیویی، آینده تبلیغات بازاریابی شبکه های اجتماعی است، تنها کاری را که باید انجام دهید چشم بر هم زدن است. بفرقی نمی کند کدام شبکه اجتماعی، یک اسکرول ساده در قسمت خبرهای جدید، شما را در ویدئوها غرق می کند!
در حالی که ویدیو به سرعت وسیله ارتباطی کارآمد و راحت تبدیل شده است، همچنین بسیار شخصی است. بینندگان را در خود جذب می کند، به آن ها اجازه می دهد تا با شما و نام تجاری خود در یک سطح بسیار صمیمی تر ارتباط برقرار کنند. و هیچ نشانه ای وجود ندارد که مصرف ویدیوی ما کاهش می یابد.
ویدیویی که تصمیم به ساخت آن دارید، باید کلمات و اقدامات مناسب را شامل شود. مطمئن نیستید که چه چیزی ممکن است برای نام تجاری شما باشد؟ تحقیق خود را انجام دهید به کلمات کلیدی و به هشتگ های خود در هر کانال اجتماعی نگاه کنید.
هرچقدر که فکر می کنید ساخت ویدئو گران تمام می شود، دیگر موردی ندارد. با ابزارهایی مانند Promo و Animoto، می توانید ویدیوهای زیبا را ظرف چند دقیقه ایجاد کنید.
۳٫ اینفوگرافیک ها(شخصی، اطلاعاتی / سرگرم کننده)
اگر هنوز از اینفوگرافیک استفاده نکرده اید، وقت آن است که شروع کنید. همانطور که می دانید، محتوای اشتراک یافته ترین در رسانه های اجتماعی، به طور عمده به این دلیل است که تصویر و متن را برای گفتن یک داستان ترکیب می کند. این کار شگفت انگیز است با توجه به این که ۴۰ درصد از مردم به اطلاعات بصری بهتر از متن ساده می پردازند.
یک مطالعه از شبکه اجتماعی Digg نشان می دهد که استفاده از اینفوگرافیک هادر سایت ۲۵۰ بار از سال ۲۰۰۷ افزایش یافته است. بهتر است، مطالعات دیگری نشان داده است که اینفوگرافیک ها مورد علاقه” هستند و در رسانه های اجتماعی ۳X بیش از هر نوع دیگر از محتوای به اشتراک گذاشته شده است.
یکی از بهترین روش های استفاده از اینفوگرافیک، ارائه واقعیت هایی است که مخاطبان شما را آموزش می دهد. به عنوان مثال، اگر شما دارای یک نام تجاری لباس هستید، می توانید در طول سال پست های متنوعی در زمینه مد لباس های خانم ایجاد کنید. اگر شما یک نانوایی هستید، یک پکیج نمایش داده شده از انواع دونات ایجاد کنید.
۴٫ محتوای آموزشی (شخصی، اطلاعاتی، سرگرم کننده)
هنگامی که یک مشتری از وب سایت شما بازدید می کند، احتمالا برای یافتن یک راه حل برای یک مشکل است. آن ها یک کلیدواژه یا عبارت را که گوگل آن ها را به مقاله، محصول یا سرویس شما هدایت کرد، گوگل کرده است.
این دلیل اصلی این است که چرا پست های “چگونه به” بسیار محبوب هستند. مقالات چگونه می توانند نتایج جستجو را افزایش دهند وقتی که خوانندگان آن را ارزشمند بدانند. این به نوبه خود شما را به عنوان قدرت درون آن فضا قرار می دهد.
این مقالات معمولا با “چگونه به …” شروع می شوند و به عنوان یک نتیجه از جستجو که خواننده شما می خواهد “چیزی را بشناسد، انجام دهد یا انجام دهد” می آید. از این اطلاعات برای محاسبه محتوای خود برای مصرف سریع در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
از این چگونگی پست ها برای برجسته کردن یک مشکل استفاده کنید، دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی انجام کاری را ارائه دهید و به طور کلی به آنها نشان دهید که چطور چیزی را که ممکن است فکر نکنید انجام دهید.
۵٫ محتوای لیستی (اطلاعاتی، سرگرم کننده، متن، لینک)
یک نوع خاص از محتوایی که در شبکه های اجتماعی محبوب هستند، پست های مبتنی بر لیست هستند. این نوع از محتوای به منظور سازماندهی ایده ها و ارائه پاسخ در فرمت آسان به هضم است.
این روش خوبی برای محک زدن محتوا، برجسته کردن راه حل شما و نشان دادن مخاطبان خود است که شما یک منبع مفید هستید.
آماده نوشتن، اما مطمئن نیستید چطور؟ در اینجا ۵ مرحله آسان شروع شده است. (ببین چه اتفاقی افتاده)
- فرضیه های شما را مطرح کنید (آنچه شما فکر می کنید مشکل است) و راه حل شما.
- یک دلیل قوی و قانع کننده برای اینکه راه حل شما بهترین راه حل باشد، ارائه دهید. در مورد وضعیت چی؟
- توجه خود را به موضوع مورد توجه قرار دهید، اما دقیق است.
- تصاویر مربوطه یا GIF را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
- از نظر مخاطبان خود بپرسید – آن ها را در گفتگو درگیر کنید.
و آخرین نکته مهم.
یک مطالعه توسط مجله تحقیقات مصرف کننده دریافت که مغز انسان به لیست هایی که به صفر می رسد بهتر عمل می کند.
نتیجه
آیا این ۵ نوع محتوای رسانه های اجتماعی را به زرادخانه خود اضافه کرده اید؟ اگر هنوز این کار را نکنید، برخی از گفتگوها و فرصت های تعامل را از دست می دهید.
محتویات بیشتری که شما استفاده می کنید، محتوای قوی تر شما تبدیل می شود.
کدام یک را در پست بعدی رسانه های اجتماعی خود انتخاب می کنید؟