5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

create hootsuite mac app manage all your social media accounts from your desktop.1280x600 1024x480 - 5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که امنیت و اعتبار داده های آنلاین خود را مدیریت کنید. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و آنچه شما می گویید یا به صورت آنلاین انجام می دهید می تواند تأثیر گسترده ای در نحوه درک افراد از مشاغل شما داشته باشد.

در یک لحظه ممکن است که صاحبان مشاغل بتوانند با صدها یا حتی هزاران نفر از مشتریان ارتباط برقرار کنند.

اما مخاطبین شما احتمالاً از افراد بسیار متفاوتی تشکیل شده‌اند و مردم این روزها هرچه که فکر می کنند به زبان می‌آورند.

به این ترتیب، اقداماتی هست که  شما باید بر روی شبکه‌های اجتماعی انجام دهید، و همچنین مواردی برای جلوگیری از تنش ها و ناراحتی ها. بدانید که شما نیازی به توهین به مخاطبان خود ندارید و با اینکار تجارت خود را از بین می برید.

اگر در صفحه کسب و کار خود یک پست جعلی را به اشتراک بگذارید یا اظهار نظر اشتباهی انجام دهید، می توانید به راحتی مخاطبین را از خود دور کرده یا مخاطبان خود را عصبانی کنید.

بنابراین قبل از لایک کردن، اشتراک گذاری، ارسال، یا انجام اقدامات دیگر در شبکه های اجتماعی، به یاد داشته باشید که موارد زیر را در نظر داشته باشید.


1. بررسی اعتبار اخبار

در حال حاضر دو سوژه داغ در رسانه ها “اخبار جعلی” و “واقعیت های جایگزین” هستند. در حالی که این دو اصطلاح ریشه های سیاسی دارند، اینترنت مدت هاست که منبع خبرهای دروغین، فیلم های جعلی و فریب های تبلیغاتی است.

مگر اینکه فیلم یا داستان به وضوح فریب خورده باشد و به نوعی با مخاطب و تجارت شما همسو باشد، بهتر است از تعامل با این نوع داستان ها و پست ها خودداری کنید.

بعضی اوقات خیال راحت و فریب خورده توسط داستان نویسان باهوش آسان است اما فکر می کنم بیشتر مردم وقتی می بینند یک اغفال در ذهنشان وجود داشته باشد، حداقل یک هسته شک دارند.

اگر به این کار دلهره آور رسیدید، قبل از اشتراک گذاری پست از حساب خود ، مانند آن ، دوباره صدای جیر جیر در آن و موارد دیگر ، مشق شب خود را انجام دهید ، اگر شک دارید ، یک جستجوی Google را در مورد محتوای مورد نظر انجام دهید. اعتبار قبل از اشتراک گذاری را بررسی کنید.

 

2. به نظرات و کامنت های منفی و سمی اهمیت ندهید!

چه از فیس بوک، چه توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگری استفاده کنید، هر چند وقت یکبار در یکی از این شبکه های اجتماعی احتمال دارد کسی کامنت منفی برای شما بگذارد و یا حتی پست های منفی در مورد شما منتشر کند.

کامنت های سمی و منفی سال‌هاست که جزء ذاتی اینترنت است، اما افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که روند تخریب بیشتر از گذشته شود.

فرقی نمی کند که سرتان  به کار خودتان باشد و با دیگران با احترام رفتار کنید هر چند وقت یک بار، اگر به صورت آنلاین در معرض دید عموم باشید، کسی قصد تخریب شما را پیدا کند.

اگرچه ممکن است سعی کنید از دیدگاه خود دفاع کنید، استدلال کنید، یا نشان دهید که چه چیزی است، در پایان، شما فقط به نظر احمقانه خواهید رسید.

به همین دلیل، اگر کسی شروع به تخریب کردن کامنت های شما می کند، بهتر است با تعدیل محتوای توهین آمیز مشکل را در حل کنید.  در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که بخش نظرات در صفحات محتوای شما به زمین تخریب تبدیل می شود.

 

social apges - 5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

 

3. جدا کردن حساب های شخصی و حرفه ای

اگرچه شما می خواهید اضافه کاری نکنید، اما همچنین می خواهید مطمئن شوید که حساب های شبکه های اجتماعی مشاغل شما با شبکه شخصی شما تداخل ندارد. به عنوان مثال  شما نمی خواهید که عکس های شخصی شما (عکس های خانواده، روز تولد، فارغ التحصیلی و غیره) در صفحه شغلی شما باشد.

حتی اگر اعضای خانواده ممکن است از تبلیغات  و کمک به کسب و کار شما خوشحال باشند، خط ارتباطی بین کار و زندگی شخصی شما باید محو شود. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که غریبه ها پیوندهایی به حساب اعضای خانواده یا محتوای شخصی دیگر پیدا کنند. بهتر است حساب‌های خود را از هم جدا نگه دارید.

 

4. یادداشتی در مورد هشتگ ها و نقش آن ها در مدیریت شبکه های اجتماعی

هشتگ ها برای سازماندهی اعتراضات، شروع یک حرکت اجتماعی، تبلیغات در مشاغل و تقویت جوامع استفاده شده‌اند. با این حال، تاثیر واقعی یک هشتگ ممکن است واضح و آشکار نباشد. شما می خواهید کاملاً مطمئن شوید که پیامی را با هشتگ اشتباهی توییت نمی‌کنید.

راه حل بسیار ساده است. فقط قبل از ارسال یک هشتگ اشتباه درباره معنای هشتگ را تحقیق کنید.

 

5. صحبت کردن از دین و سیاست در مدیریت شبکه های اجتماعی


درست است که قرار نیست کمی صحبت درباره سیاست و دین شما را از صحبت های اصلی درباره کسب و کارتان دور کند، و یا حتی عده ای از طرفداران آن مذهب و یا اندیشه سیاسی رت به دور خود جمع کنید، اما در عین حال احتمال دارد عده بسیاری را هم پس بزنید و از خود ناامید کنید.

اگر شما فقط قصد راه اندازی یک کسب و کار محلی و یا فروشگاه آنلاین دارید، دلیلی برای شرکت در این مباحث وجود ندارد و در پایان ، هدف این است که مشتریان جدیدی را جذب کنیم ، نه اینکه آن ها را از بین ببریم.

 

social media apps 1 1024x407 - 5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

صحبت آخر


قبل از ارسال پست در شبکه های اجتماعی از حساب کاربری خود، بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که زندگی شخصی شما کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

پایبندی به یک استراتژی به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید ، معیارهای رسانه های اجتماعی را ردیابی کنید که به شما امکان می دهد نحوه کار با هر پست را مرور کنید. این به شما کمک می کند مکان هایی را که با مخاطبان خود در ارتباط هستید مشخص کنید.

هرچند آگاه باشید، گریز از محدوده صنعت شما (با استثنائات اندک) می تواند به طور اتفاقی بخش بزرگی از مخاطبان شما را اذیت کند و اعتماد آن ها به شما را از بین ببرد.

و در آخر اینکه، اگر این همه کار خیلی زیاد به نظر برسد، شاید زمان آن رسیده باشد که به یک متخصص مراجعه کنید.

روش هایی وجود دارد که می توانید ارسال های خود را بطور خودکار از طریق توییتر ، فیس بوک و تحویل محتوای شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید، اما مدیریت یک کمپین بازاریابی دیجیتالی واقعاً یک کار تمام وقت است.

 

منبع:

semrush

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 دیدگاه در “5 نکته برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *