5 راه برای کسب نام در شبکه‌های اجتماعی

مدیر ارشد بخش دیجیتال دانشگاه کلمبیا، Sree Sreenivasan از روش “ABC” در شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کند. او می گوید:

“همیشه یک مجموعه دار باشید”.

البته او درباره آثار هنری صحبت نمی‌کند. او به مجموعه‌ای از ابزارهای دیجیتالی و محتوایی اشاره دارد.

یک مثال :  وی در سخنرانی در کنفرانس Brite ‘13 conference در نیویورک و در مدرسه کسب و کار کالج کلمبیا برای رهبری جهانی برند برگزار شد، یادآوری کرد که در رویداد سال گذشته، او در باره Tout صحبت کرده بود، یک ابزار ویدئویی که فیلم‌های 15 ثانیه‌ای را پخش می کند. و اخیرا ابزار Vine در بورس است که فیلم‌های 6 ثانیه‌ای پخش می‌کند.

maxresdefault 1024x576 - 5 راه برای کسب نام در شبکه‌های اجتماعی

ابزارهای مهم شبکه‌های اجتماعی ممکن است در بالای لیست باشند و یا از مد بیفتند، اما به عنوان یک دسته ابزارهای تبلیغاتی، بسیاری از مدیران تبلیغاتی را جذب می کنند که هر روزه به دنبال یافتن ابزارهای جدید برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند.

 Ric Dragon، مدیر عامل شرکت Dragon Search و نویسنده کتاب Social Marketology، یک چارچوب جالب را برای معرفی پنج راهکار استراتژی شبکه‌ّای اجتماعی که شرکت‌های بزرگ ممکن است از آن‌ها استفاده کند، ارائه کرد.

 

رویکردهای “پنج بزرگ” آقای دراگون راهکاری بود برای برندها و شرکت‌ها که درباره اهداف حضور خود در شبکه‌های اجتماعی فکر کنند. در پایین با این پنج راهکار آشنا می شویم.

 

1. نگهداری از برند :

با استفاده از این روش ، برندها فقط در جهت حضور داشتن در شبکه های اجتماعی نقش محدودی ایفا می کنند. آن ها فضای مجازی را نظارت می‌کنند و به کسانی که به آن‌ها پیام می‌دهند پاسخ می‌دهند. این روش منفعل مخصوص برندهای دیررس برای پذیرش شبکه‌های اجتماعی و همچنین شرکت‌هایی است که در صنایع بسیار نظارتی نظیر خدمات بهداشتی و درمانی و مالی هستند.

 

2. ساختار اجتماعی:

در این مورد، این نام تجاری برند است  در ایجاد جوامعی از مشتریان یا گروه‌های طرفداران نقش بازی می‌کند. این گروه‌ها باعث ایجاد تعامل بین این مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت می‌شود. هارلی دیویدسون نمونه‌ای از این فعالیت را نشان می‌دهد، زیرا موتورسواران موتورسواری خود را گروهی برگزار می‌کنند. جشنواره فستیوال فیلم  Tribeca از دیگر برندهایی‌ست که تمام طول سال طرفداران خود را به صورت گروهی در شبکه‌های اجتماعی نگه می‌دارد.

 

3. بازاریابی اینفلوینسرها:

با این گزینه، که آقای دراگون آن را “به دنبال حرفه ای شدن” نامید، شرکت ها از افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که می توانند در شناخته شدن نام برند تجاری آن ها تاثیر گذار باشند، سپس فعالیت های شبکه های اجتماعی خود را نظارت و پیگیری می کنند.  در حقیقت، این شعار اصلی شبکه های اجتماعی مطرحی چون LinkedIn و Twitter است.

4. مدیریت فکر:

در این روش برندها به طور مداوم در حال تولید محتوایی هستند که ذهن مخاطب را در مورد محصولات و خدماتشان آماده کند و اگر ایرادی هم وجود دارد برطرف شوذ. این رویکرد، شرکت‌ها را از محبوبیت ویژه‌ای رخوردار می‌کند. برای مثال شرکت‌های فناوری آی بی ام و SAP به طور موثر از این استراتژی برای تاثیرگذاری صدای خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

5. سرو صدای بسیار:

با استفاده از این روش، شرکت‌ها برنامه‌های طراحی شده خود را برای جلب توجه گسترده و افزایش ارتباطات اجتماعی ایجاد می‌کنند. در حالی که بسیاری از برندها به دنبال بازی‌های احساساتی هستند، این کار در عمل بسیار سخت تر از حرف است.  برخی از این شرکت‌ها شرکت‌هایی هستند که از خلاقیت در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مانند Virgin Atlantic Airways .

بنابراین دفعه بعد که یک ابزار اجتماعی جدید در شبکه‌های اجتماعی ظهور کرد، به این فکر کنید که چگونه می توانید از آن برای استراتژی جدید شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید!
منبع:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *