9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

9 Things Not to Do on Social Media Blog 1024x683 - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

9 اشتباه که نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید!

شبکه‌های اجتماعی یک موقعیت عالی برای مشاغل و بازاریابان جدید است. این پتانسیل بسیار زیادی به آنان ارائه می‌دهد، اما مشکلاتی نیز به همراه دارد.

راه درست برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد یک روش اشتباه وجود دارد. این که آیا تقصیر اشکالات فضای مجازی به عهده شرکت است یا مصرف کننده به دلیل کامنت هایش، در اینجا فضای زیادی برای منفی بودن وجود دارد.

حتی با دانستن اینکه یک پست اشتباه پایان جهان نیست، بهتر است در صورت امکان آن را اصلاح کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه و جعل یک کمپین موفق این است که بدانید چه کاری انجام ندهید. در اینجا نه نمونه از عدم موفقیت شبکه های اجتماعی ذکر شده است که می تواند برای شما دردسر درست کند.

 

1. فراموش کردن ویرایش متن

social media typo 1024x410 - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

شما نمی توانید یک کتاب الکترونیکی را بدون ویرایش منتشر کنید، بنابراین چرا یک توییت بدون ویرایش ارسال می کنید؟

هر چیزی که نام تجاری برند شما را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند، به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال شما حساب می‌شود.

حتی محتوایی که حذف می کنید به عنوان الگوهای رفتاری در خاطرات مصرف کننده حضور دارد. اطلاعات نادرست می تواند دید مشتریان را نسبت به برندتجاری شما تغییر دهد.

وزارت آموزش ایالات متحده آمریكا این مسئله را به سختی آموخت هنگامی که یک اشتباه تایپی آن ها را در اینترنت مورد تمسخر قرار داد.

یک جمله معروف از نویسنده و جامعه شناس معروف مشهور، ویلیام ادوارد بورگاردت دو بوئیس نقل شده بود، اما نام خانوادگی به “دی بوئس” اشتباه تایپ شده بود. با توجه به اینکه این یک توییت از یک موسسه آموزشی بود، حرف و حدیث های بسیاری را بوجود آورد.

این نمونه کوچکی از مواردی است که در صورت درست نبودن ویرایش‌ها ممکن است رخ دهد.

به هر حال، وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده می تواند که یک  داستان سرهم کرده و قضیه را فیصله دهد. با این حال، برای یک تجارت کوچک، این می تواند از اعتبارشان کم کند و وفاداری مشتری را از بین ببرد.

 

2. رو کردن هرآنچه در چنته دارید

02.social media and content 1024x512 - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

به راحتی می‌توان به شبکه‌های اجتماعی نگاه کرد و فرض کرد بهترین مکان برای ارسال پست فیس بوک است. با بیش از 2 میلیارد کاربر، این یک بستر جذاب برای شروع است. مشکل محدود کردن خود در فیس بوک، با وجود محبوبیت آن، این است که ارتباطات خود را محدود خواهید داد.


بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان خاص طراحی شده‌اند.
دقیقاً همانطور که کسب و کار شما دارای یک هدف است، اینستاگرام، توییتر و WhatsApp نیز چنین می‌کنند.
به عنوان مثال LinkedIn یک فضای اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها و بازاریابی B2B است.

شما به جای فالوورها و مشترکین، با یک شبکه ارتباط برقرار می‌کنید. برای مشاغلی که با مشاغل دیگر بازاریابی می‌کنند، LinkedIn فوق می تواند فاجعه بار باشد.شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند Snapchat بسیار حرفه‌ای تر هستند و جمعیت جوان‌تری را به خود جلب می کنند.

اگر مخاطب مورد نظر شما بین 14 تا 34 سال باشد، این اپایکیشن بالقوه دیگری است که با ایجاد حساب کاربری می‌توانید ترافیک خود را افزایش دهید.

بهترین راه برای رفع این مشکل احتمالی، انشعاب است. نیازی به داشتن حساب در هر سیستم عامل نیست، اما انتخاب 2-4 شبکه و ارسال به طور مرتب خوانندگان خود را گسترش می دهد. برای تقویت موقعیت خود در سایت حتما در هر زمان ممکن با مشتریان در تعامل باشید.

3. بازاریابی بدون استراتژی


یک طرح تجاری اهداف شما را به عنوان یک شرکت ترسیم می کند و راه موفقیت را ترسیم می کند. یک استراتژی رسانه های اجتماعی تقریباً همین کار را انجام می دهد، و بدون آن، شما می  وانید کریکت را بشنوید. مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد اگر کسی در آنج ا نباشد که آن را بخواند. برخی از مفاهیم بیان شده در استراتژی شما باید شامل موارد زیر باشد:
  • مخاطبان خاص هدف برای هر شبکه اجتماعی در حال استفاده را پیدا کنید
  • برنامه های محتوا
  • تاکتیک های ارتباطی
  • مدیریت ابزار متریک
  • سرمایه گذاری زمان

 

4. استفاده از محتوای حساسیت زا


شبکه‌های اجتماعی فضایی آرام ارائه می‌دهند. این بخشی از جذابیت آن است.

این اجازه می‌دهد تا مشاغل و مصرف کنندگان بر روی یک بستر رسمی کمتر تعامل داشته باشند. با وجود مکالمه، مهم است که با جلوگیری از مطالب توهین آمیز، از اعتبار تجاری خود محافظت کنید.در سال 2018 ، اسنپ چت با بازی “چه کسی را ترجیح می‌دهید” از این خط عبور کرد.

در این بازی از شما خواسته می شد از بین دو نفر سلبرتی یک نفر که جذاب تر است را انتخاب کنید.

متأسفانه، یک سوال به رسوایی خانوادگی یک سلبرتی اشاره داشت. واکنش ها سریع و گسترده بود و میلیون‌ها دلار و صدها دنبال کننده از دست داد.

 

5- نادیده گرفتن بازخورد منفی

05.examples responding reviews 2 - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

یکی از بدترین اشتباهاتی که یک بازاریاب می‌تواند مرتکب شود نادیده گرفتن نگرانی‌های مشتری است.

بازخورد منفی، تجربیات مشتریان را به خود جلب می‌کند. هنگامی که یک مصرف کننده با نام تجاری شما، چه محصول و یا خدمات باشد‌، باید عذرخواهی کند.

همه شرکت ها 100٪ ضمانت بازپرداخت پول ندارند ، اما همه آن‌ها باید ادب مشترک را تضمین کنند.

مشکل عدم توجه به شکایت مشتری، اثر قریب الوقوع برفی است.

این فقط یک مشتری است، بنابراین ممکن است ارزش پرداخت وقت شما را نداشته باشد، اما این شکایت برای میلیون‌ها نفر قابل مشاهده است.

بعضی اوقات، نحوه برخورد با تجارت با منفی بیشترین تأثیر را در نظر مصرف کننده دارد. نکاتی برای برخورد با بررسی‌های بد شامل موارد زیر است:

 

  •  صادق باشید: همه اشتباه می‌کنند، حتی مارک‌های مورد علاقه ما. اگر تقصیر دارید‌، شفاف باشید. مشتری شما از آن قدردانی خواهد کرد، و اگر این کار را نکنند، دشوار است که کسی را بخاطر صداقت خود مقصر بدانید.

 

  •    جبران خسارت را در صورت لزوم ارائه دهید: در هر شرایطی نیازی به بازپرداخت نیست، اما هنگامی که این کار را انجام داد، آنچه را که قرار است به مشتری ارائه دهید بعضی اوقات، همه مشتری موجه عذرخواهی است ، و این خوب است.

 

  •   همدلی: حتی اگر کاری وجود ندارد که بتوانید انجام دهید ، تلاش برای دیدن وضعیت از دید مشتری کمک می کند. از اصطلاحات استفاده کنيد، مانند: “ما مي فهميم که اين وضع براي شما چه نااميد کننده بوده است متأسفیم که شما یک تجربه ضعیف را تجربه کردید ، و امیدواریم که فرصتی برای پیشرفت بعدی خود به ما ببخشید. “

 

  • حرفه‌ای باقی بمانید: برخی از بازخوردهای منفی می توانند کاملاً بی ادب باشند. وقتی این اتفاق می افتد ، خنک نگه داشتن سخت است، اما به یاد داشته باشید ، شخصی نیست. پشت نام تجاری خود بایستید و صدایی باشید که می خواهید مصرف کنندگان هنگام دیدن آرم شما به خاطر بیاورند.

 

6. بیش از اندازه رسمی بودن

twitter brands netflix shrek resized - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

 

بله، حرفه ای ماندن مهم است، اما رسانه‌های اجتماعی جایی است که مشاغل می‌توانند موهای خود را پایین بیاورند.

تعامل با مشتریان شما بخش عظیمی از آنچه این سیستم عامل ها هستند برای آن است.

از این فرصت برای استراحت و کمی تفریح استفاده کنید. از مطالب خود استفاده کنید تا طرفین سبکی از نام تجاری خود را به مصرف کنندگان نشان دهید. طنز طعم آور ، حکایات شخصی و آزمایش انواع مختلف رسانه ها مارک شما را انسانی می کند. سعی کنید مطالبی را ارسال کنید مانند:

  • فیلم های “معرفی دفتر”
  • خاطراتی که در مارک شخصی شما سرگرم کننده است
  • مسابقه هایی که تعامل مخاطب را شامل می شود

 

7. جدا کردن شبکه‌های اجتماعی از صفحه اصلی وبسایت


حضور فضای مجازی شما از مجموعه‌ای از هر پلتفرمی شما در آن حضور دارید تشکیل شده است.

این مجموعه شامل وب سایت، صفحات شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، آگهی‌های مطبوعاتی، مقالات خبری و اپلیکیشن‌های تلفن همراه است.

شما ممکن است قادر به کنترل محتوا در همه این رسانه نباشید، اما مواردی که شما کنترل می کنید باید به هم متصل شوند.

جدا کردن شبکه های اجتماعی و صفحه اصلی وبسایت قدم اول از دست دادن ترافیک مخاطبین  است.

صفحات فیس بوک و توییتر شما باید به وب سایت شما وصل باشند.

دکمه‌های اشتراک به کاربران کمک می‌کند تا برند و محتوای شما را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. این امکان منجر به ترافیک بیشتر، نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد می شود.

 

8- نظارت نکردن بر ابزارهای خودکار

08.free hootsuite plans social media management tools1 - 9 اشتباه در شبکه‌های اجتماعی!

در حالی که صرفاً “خودکار کردن همه چیز و فراموش کردن آن” بسیاری از موارد را راحت و ساده می‌کند، اما عملی نیست.

ابزارهای اتوماسیون به شما امکان می دهد تا پست‌ها را بر روی چندین شبکه‌اجتماعی زمان‌بندی کنید، اما آن‌ها کامل نیستند.

اشکالات و خطای انسانی بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

شرکت‌هایی که فقط به این ابزارها اعتماد می کنند می‌توانند دچار اختلالاتی مشابه مارک لباس زنانه با نام Pretty Little Things شوند.

در نوامبر سال 2018 ، یک پیام به سراسر مشتریان  آرزوی “شکارهای سال نو” را تبریک گفت.

داشتن مجموعه ای دیگر از چشم در اتوماسیون به شما کمک می‌کند تا همه کارها به طور یکنواخت ادامه یابد.

حتی با کمک، چک کردن این سیستم‌ها یک یا دو بار در ماه ایده خوبی است.

 

9. موضع گیری سیاسی


غالباً بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستری برای بحث و گفتگوی سیاسی استفاده می‌شود.

اگرچه خوب است که مصرف کنندگان درباره حزب مورد علاقه خود پست بگذارند، به عنوان یک تجارت و بیزنس، بهتر است که بی‌طرف باشیم.

IHOP این به سختی آموخت، هنگامی که یک کارمند به توییتر رفت، یاد گرفت و یک نظر ناخوشایند درباره هیلاری کلینتون را بازخوانی کرد.

تجلیل از غرور ملی بسیار عالی است، اما روش های پرخاشگری کمتری برای این کار وجود دارد.

ترغیب رای دهندگان با ارسال تصویری از خودتان که پوشیده از رأی “برو رأی بده!” پاسخ به مراتب بهتر از مردم بدست می آورد.

گذشته از احتمال توهین به مردم، داشتن یک نظر سیاسی قوی به عنوان یک برند می تواند تجارت شما را از بین ببرد. این نقطه ای ست که جدا کردن زندگی شخصی و تجاری شما ضروری است.

 


زندگی در شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی مانند هر ابزار بازاریابی دیگری است. نیاز به برنامه ریزی و اعتماد به نفس دارد.

تحقیقات، نگهداری و احساس خوب از خدمات به مشتریان در دستیابی به موفقیت مهم است.

مهم نیست که استراتژی‌های بازاریابی شما چقدر مناسب است و چقدر اشتباه انجام می‌شود. اینکه چگونه با آن‌ها برخورد می‌کنید مهم است.

 

منبع:

digital marketing institute

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *